یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

دلیلِ وجود منی تو

دلیلِ وجود منی تو
اگر نشناسم‌ات زندگی نکرده‌ام
و اگر بمیرم بی‌شناختن‌ات
نمی‌میرم
چرا که نزیسته‌ام

لوییس سرنودا
مترجم : محسن عمادی

هر چه زمان میگذرد شعر را بیشتر دوست دارم

هر چه زمان میگذرد
شعر را بیشتر دوست دارم
زیرا شعر
چونان زیباروی مرددی است
که روز با او وعده ی دیدار می گذارم
اما به ندرت می آید
یا هرگز نمی آید

عبدالله پشیو شاعر کرد عراقی

جز من را که چاره نیست

جز من را که چاره نیست
بایدم تا زنده ام در درد زیست

عاشقم من ، عاشقم من ، عاشقم
عاشقی را لازم آید درد و غم

راست گویند این که : من دیوانه ام
در پی اوهام یا افسانه ام


زان که بر ضد جهان گویم سخن
یا جهان دیوانه باشد یا که من

نیما یوشیج

از دســتان ِتو رهــا شد َم

از دســتان ِتو

رهــا شد َم

افتـــاد َم در دســـتان ِ باد

و اینــگونه

سالهاست خانه به دوُشــم


نیلوفر ثانی

دوستت دارم

دوستت دارم
و این واژه ها مانند کف
به روی موج ها به رقص در می آیند
من
از واژه ها صحبت میکنم
جستجو کن
در جهان
اقیانوس آرام هم
جایگزینی برای این واژه ها
به تو  نشان نمیدهد
دوستت دارم


ماجده الرومی
ترجمه : سارا عبدی