یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

عاشقت بودم

عاشقت بودم
که دریا را
ریختم توی شعر
آسمان را
از زیر پای ستاره ها بیرون کشیدم
کشاندم تا روی زمین
عاشقت بودم
که پاییز را
پیاده گریستم

روجا_چمنکار

به عادات خودتان نگاه کنید

[ به افکار خود نگاه کنید، آنها به کلمات تبدیل میشوند.
به کلمات خود نگاه کنید، آنها به اعمال تبدیل میشوند.
به اعمال خود نگاه کنید، آنها به عادات تبدیل میشوند.
به عادات خودتان نگاه کنید، آنها به شخصیت شما تبدیل میشوند.

به شخصیت خود نگاه کنید، آن به سرنوشت شما تبدیل میشود. ]

دیگر اهمیت نمی‌دهم؛

[ دیگر اهمیت نمی‌دهم؛ به هرکسی که به من ضربه‌ای زده
یا ناامیدم کرده.
دیگر نه کسی را سرزنش می‌کنم و نه بحثی می‌کنم، .
به سکوتم پناه می‌برم و به‌خودم می‌رسم و همین برایم کافی‌ست...]

تیغ آفتاب رگ شعرم را می بوسد

تیغ آفتاب رگ شعرم را می بوسد
خون می چکد از ریشه آفتابگردان،
و گُل های سر به زیر پرپر می شوند
در هجوم وحشی نگاه خورشید
همچون گلویی که
قربانی چاقوی کُند است
تا فریادهای مترسک را دچار خفگی کند
انگار در این مزرعهِ پیر حقوق بشر نقض شده!


مرتضی سنجری

به قول عباس کیارستمی:

[ به قول عباس کیارستمی:
چه خوب است پیدا کردن کسی که زورش به بی حوصلگیِ ما برسد....]

بی تو بی‌فایده و بی‌هیجان است جهان

بی تو بی‌فایده و بی‌هیجان است جهان
مثل یک پنجره که منظره‌اش دیوار است

وقتی که آمدی

وقتی که آمدی

آبان بود

اردیبهشت که شد

میوه ی عشقت هم رسید

تو

همان بهار نارنجی

کمی پاییزی تر

کمی عاشقانه تر...


| آریا نوری |