یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

آیا تو نیز دردسری چند می خری؟

آیا تو نیز دردسری چند می خری؟

یعنی دلی ز دست هنرمند می خری؟


قلبی پر از غرور ز مردی بهانه‏ گیر

او را که بی‏ بهانه شکستند می خری؟


بنشین و عاقلانه بیندیش خوب من

دیوانه ‏ای رها شده از بند می خری؟


یک لحظه آفتابی و یک لحظه ابر محض

آمیزه‏ ای ز اخم و شکرخند می خری؟


باری به حجم عاطفه بر دوش می‏کشی؟

دردی به وزن کوه دماوند می خری؟


بگذار شاعرانه بکوشم به وصف خویش

ابلیس در لباس خداوند می خری؟


وقتی که لحظه ‏های من آبستن غم ‏اند

اخم مرا به قیمت لبخند می خری؟


"محمد سلمانی"


می نوازم نت های دوری ات را

می نوازم

نت های دوری ات را

بر تارهای تیره ی موهایم

موسیقی حزن انگیزیست

نبودنت

این اجرا

آخرین اجرای دل تنگی من است!

برگرد!


روشنک آرامش

امشب به ساز خاطره مضراب می زنم

امشب به ساز خاطره مضراب می زنم

 مضراب را به یاد تو بی تاب می زنم


 آری‚ کویر عاطفه‌ام‚ تشنه توام

 دل را به یاد توست که بر آب می زنم


 فانوس آسمانی و من هم ستاره وار

 چشمک به سوی زورق مهتاب می زنم


 رفت آن شبی که اشک مرا خواب می ربود

 ‍«امشب به سیل اشک ره خواب می زنم»


 بین هجوم این همه تصویر رنگ رنگ

 تنها نگاه توست که در قاب می زنم


"حسین منزوی"

محبت تجارت پایاپای نیست !

محبت تجارت پایاپای نیست !
چرتکه نیندازیم که من چه کردم و
در مقابل تو چه کردی !
بی شمار محبت کنیم ...
حتی اگر به هر دلیلی
کفه ترازوی دیگران سبک تر بود ...

وقتی گفتم دوستت می‌دارم

وقتی گفتم دوستت می‌دارم

می‌دانستم که الفبایی تازه را اختراع می‌کنم


به شهری که در آن

هیچ کس خواندن نمی‌داند


شعر می‌خوانم

در سالنی متروک


و شرابم را در جام کسانی می‌ریزم

که یارای نوشیدنشان نیست...  


"نزار قبانی"


رابطه هایی در زندگی هست که تو اسمش را نمیدانی

رابطه هایی در زندگی هست که تو اسمش را نمیدانی
با وجود مبهم بودنش شیرین است
نمیدانی تا کی ادامه دارد
نه عهدی
نه پیمانی
فقط شیرین است
رابطه ای که در آن نه همخوابی وجود دارد
نه چیزی بنام بوسه های عاشقانه
اصلا چه کسی گفته رابطه از نوع عاشقانه اش فقط زیباست ؟
آدم هایی را گاهی میبینم که از دو عاشق هم به هم وابسته ترند
از دو عاشق هم عاشقترند
میتوانی درک کنی ؟
دوستی که دوستی اش دنیا دنیا ارزش دارد
دوستی که آغوشش بوسعت آسمانها آرامش دارد
وای اگر به هر دلیلِ بی دلیلی بخواهد تمام شود...