یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

حس کردم که چقدر دلم واسه خودم تنگ شده..

حس کردم که چقدر
دلم واسه خودم تنگ شده...
‏‎تلخ ترین حس دلتنگی،
دلتنگی واسه خودته
واسه کسی که بودی!

‏‎روزبه_معین

دورترین فاصله در دنیا،

دورترین فاصله در دنیا،
حتی فاصله‌ی مرگ و زندگی نیست....
فاصله‌ی من است با تو
وقتی روبرویت ایستاده‌ام
و دوستت دارم،
بی آنکه تو بدانی...

مرا عمری به دنبالت کشاندی

مرا عمری به دنبالت کشاندی
سرانجامم به خاکستر نشاندی
ربودی دفتر دل را و افسوس
که سطری هم از این دفتر نخواندی
گرفتم عاقبت دل بر منت سوخت
پس
از مرگم سرکشی هم فشاندی
گذشت از من ولی آخر نگفتی
که بعد از من به امید که ماندی

می پرسند با عشق چه نسبتی دارم

می پرسند

با عشق چه نسبتی دارم

و نمی دانند

تمام ربط من تویی !


تویی که عشق

ندیمه ی دربار چشم تو ست

دل تو را دادم چو دیدم روی تو

دل تو را دادم چو دیدم روی تو

کز همه خوبان پسندیدم تو را

دل فریبان جهان را یک به یک

دیدم و از جمله بگزیدم تو را

گر جفا راندی نکردم شکوه ای

ورخطا کردی نپرسیدم تو را

خون من خوردی و بخشودم گنه

جان طلب کردی و بخشیدم تو را

رفتی و آخر شکستی عهد خویش

کاش از اول نمی دیدم تو را

سرانجام؛ دل به جایی می رسد

سرانجام؛
دل به جایی می رسد
که دو راه بیشتر ندارد
یا باید خون شود،
یا سنگ...

عباس_صفاری

پر است شهر ز ناز بتان نیاز کم است

پر است شهر ز ناز بتان نیاز کم است
مکن چنان که شوم از تو بی نیاز مکن


((وحشی بافقی))