یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

در آرامش من پلنگی است

در آرامش من پلنگی است
با لبخندی صورتی
آه می‌کشد چه جهان عجیبی‌ست
که در آهویی

زندانی است.


"شمس لنگرودی"

باختم تا قیام قیامت!!!

یه روز غروب؛ یه نفر اومد طرفای تجریش
گفت: میای بازی؟
گفتم: ها!
تو همون دستِ اول؛ بُر نخورده گفت: دل!
عجب حکمی کرده ..
باختم،

تا قیامِ قیامت !


"سیدعلی صالحی"

آن‌قدر شاعرم

بلیط قطار را پاره ‌می‌کنم

و با آخرین گله‌ی گوزن‌ها

به خانه برمی‌گردم

آن‌قدر شاعرم

که شاخ‌هایم شکوفه داده است!

و آوازم

چون مه‌ای بر دریاچه می‌گذرد:

شلیک هر گلوله خشمی است

که از تفنگ کم می‌شود

سینه‌ام را آماده کرده‌ام

تا تو مهربان‌تر شوی...

 

"گروس عبدالملکیان"

" من " همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای...

همیشه آنچه که درباره " من " میدانی باور کن ,
نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای
" من " همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای...

تو می روی ومن..

تو می‌روی و من

رسوب می‌شوم

ته مانده‌ای که

دور باید ریخت ...

 2

خسته‌تر از آنم

که لیوانی چای

آرامم کند

آغوش گرم ترا می‌خواهم

در جنگلی ناشناس

وقتی که آسمان

از لا‌به‌لای شاخه‌ها

سرک می‌کشد ...

(فریبا عرب نیا)

این صندلی که جای تو خالیست روی آن

این صندلی که جای تو خالیست روی آن

یعنی که آمدی، که نشستی، که ناگهان

                              پروانـــه وار پیـــله دراندی و پـــــر زدی

                             رفتی به سمت نقطه ی پایان آسمان

اعجاب رفتنت در و دیــــوار را گرفت

حتا دهان پنجره باز است همچنان

                             بعد از تو لفظ و لهجه ی ساعت عوض شده است

                              طــوری کـــه حس نمی شود از چرخشش زمـــان

دیـدم کــــه بعد رفتــن تــــو جـــای تیـک تاک

می گفت لحظه ای نرو پیشم بمان ... بمان


  (سورنا جوکار)

مـردم آنـطـور کـه تـربـیـت شـده انـد مـی بـیـنـنـد

پـیـری بـه جـوانـی گـفـت:

کـچـل کـن

بـرو بـالـا شـهـر....هـمـه فـکـر مـی کـنـن مـدِ

بـرو وسـط شـهـر....فـکـر مـی کـنـن سـربـازی

بـرو پـایـیـن شـهـر....فـکـر مـی کـنـن زنـدان بـودی

ایـن هـمـه اخـتلـاف...

فـقـط در شـعـاع چـنـد کـیـلـومـتـر

مـردم آنـطـور کـه تـربـیـت شـده انـد مـی بـیـنـنـد

از قـضـاوت مـردم نـتـرس

در شـهـری کـه تـاکـسـی هـایـش بـا یـک زن تـکـمـیـل مـی شـونـد

ولـی بـا چـهـار مـرد بـاز مـنـتـظـر مـسـافـر مـی مـانـد

امـیـدی بـه پـیـشـرفـت نـخـواهـد بـود...!

 


(حـسـیـن پـنـاهـی)