یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

گاهى آدم میماند بین بودن یا نبودن

گاهى آدم میماند بین بودن یا نبودن
به رفتن که فکر می کنی
اتفاقی می افتد که منصرف میشوی
می خواهی بمانی
رفتاری می بینی که انگار باید بروی
و این بلاتکلیفی
خودش کلى جهنم است

#سیمین_دانشور

در بین شاه های جهان هیچ یک نداشت

در بین شاه های جهان هیچ یک نداشت

گنجی به قدر و قیمت تو در خزانه ها


حالا شدم شبیه سلیمان که می خورند

کم کم عصای عمر مرا موریانه ها...


امید صباغ نو
از کتاب جنگ میان ما دو نفر کشته می دهد

می‌پرسم چرا، چرا، چرا

می‌پرسم

چرا، چرا، چرا

و صورتم را در دست‌هایم پنهان می‌کنم

چرا این دست‌ها

نتوانستند کاری کنند

جز پنهان کردنِ صورتم..!

 

"شهاب مقربین"

از کتاب سوت زدن در تاریکی

همین که پنجره را این همه می بندم و باز می کنم

همین که پنجره را

این همه می بندم و باز می کنم

تا اتاق پر بشود از پروانه ها

همین که می نشینم

تار بلند موهای خورشید را

به هم گره می زنم

همین هرروز غرق شدنم در نبودنت

شده است زندگی ام...

 

"فرناز خان احمدی"

جان بخواه از من ِ بیدل که روانت بدهم..

جان بخواه از من ِ بیدل که روانت بدهم..
بجز از جان زمن آخر چه تمناست ترا ؟؟

#خواجوی_کرمانیo

زندگى شاید آسان تر بود

زندگى
شاید آسان تر بود
اگر هیچ وقت تو را ندیده بودم

وقتى نبودى 
این همه در اشتیاق به تو نمى سوختم

اریش فرید