یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

در وصل هم ز عشق تو ای گل در آتشم

در وصل هم ز عشق تو ای گل در آتشم

عاشق نمی شوی که ببینی چه می کشم

 

با عقل، آب عشق به یک جو نمی رود

بیچاره من که ساخته از آب و آتشم.

 

"شهریار"


وقتی می شود دقایق عمرت را با آدم های خوب بگذرانی.

وقتی می شود دقایق عمرت را با آدم های خوب بگذرانی.

چرا باید لحظه هایت را صرف آدم هایی کنی که یا دل های کوچک شان

مدام درگیر حسادت ها و کینه ورزی های بچه گانه اند؟

یا مدام برای نبودنت، 

برای خط زدنت

 تلاش می کنند؟!


"زیگموند فروید"

قهرمان گاهی زنی ست که

قهرمان گاهی زنی ست که
پایِ همه حرف هایِ پشت سرش ایستاده و برایِ عشقش می جنگد
گاهی مردی ست که تنها و یک تنه با همه می جنگد تا به معشوقه اش برسد
برایِ عشقتان بجنگید
قبل از اینکه دیر بشود
اگر ادعای دوست داشتن دارید
برای تصرف مساحتِ پیراهنش ،
برایِ مرز حلقه یِ آغوشش بجنگید
دفاع از حقتان برایِ عشق
دفاعِ مقدسی ست!


سحر رستگار

هوس کردم یک فنجان از رنگ سیمایت

هوس کردم یک فنجان از رنگ سیمایت
بیا بنگر به این رخصار ناپیدا
شود فال تمام آرزوهایم

می بارم

می بارم
چشمانی کو که تو را ببینم
دهانی که تو را بخوانم
گوشی که تو را بشنوم
 بارانم
می بارم
کورمال، کورمال
در کنارت.♥️
 
#شمس_لنگرودی

زبانِ تو را می فهمم

زبانِ تو را می فهمم
مثل گلوله ای
که زبانِ تفنگ را می فهمد

مثل رودخانه ای
که زبانِ ماهی را می فهمد

زبانِ سنگ را

مثل پرچمی
که زبانِ باد را می فهمد
فرقی نمی کند این باد
از کدام سرزمین می وزد
من پرچمم
برای تو میرقصم

زبان تو را می فهمم
مثل مادری
که زبانِ نوزادش را می فهمد

مثل درختی
که زبانِ سایه را می فهمد

زبانِ پرنده را

فرقی نمی کند به کدام زبان
تو یک شعرِ عاشقانه ای
من
ترجمه ات می کنم


بابک زمانی