یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

روزه دارم من و افطار از آن لعل لب است

روزه دارم من و افطار از آن لعل لب است
آری افطار رطب در رمضان مستحب است

امروز روز تو اَست...!

امروز روز تو اَست...!
وَ هیچ فرقی نمی کند
در کدام سال از زندگی ات ایستاده ای
فرقی نمی کند چقدر زیبا و چقدر سالم هستی ،
حقِّ خودت را از زیبایی های زندگی بگیر ؛
نگذار ، تنهایی تارهایش را در لحظه هایت بِتَنَد !

زمین زیر پای تو اَست ؛
سایه ی خورشید بالای سرت...!
سهم خودت را از آفتاب و آسمان بردار
ادامه ی راه را تو روشن کن !

لب های تو فقط
برای خنده و بوسه و
عاشقانه حرف زدن آفریده شده است !
پس بخند و ببوس و بگو
عاشقانه ترین حرفهای جهان را...

حرکت را به پاهایت بیاموز ،
راه بیفت !
هنوز راه های زیبای زیادی برای رفتن داری

خلقت دنیا برای تو اَست ؛
لحظه ای از زندگی کردن غافل نشو!
زمان همیشه از آنِ تو نیست...

مینا_آقازاده

نمی دانم امروز چندشنبه است

نمی دانم امروز چندشنبه است

ساعت چند است

صبح یا عصر ؟!

ولی خوب به خاطر دارم

وقتی رفتی شب بود

باران می بارید

جنازه ی در تابوت شبیه من بود


که چند نفر بالای سرش پچ پچ می کردند :

کرونا نیست !

می گویند دلتنگ بوده

دلتنگ کسی که به دریا رفته بود


و برنگشت...

# دنیا غلامی

پرنده ای هستی که بر دلم لانه کرده ای

پرنده ای
هستی
که بر دلم لانه کرده ای
نفسم
را در سینه نگاه داشته ام
و ضربان قلبم را
گم کرده ام
مبادا آب در دلت تکان بخورد...⁦❤️⁩

حکمت بر سه گونه است

حکمت بر سه گونه است :

اول ، گفتار
دوم ، کردار
سوم ، دیدار
حکمت گفتار ، عالمان راست .
حکمت کردار ، عابدان راست .
و حکمت دیدار ، عارفان راست.

چقدر دلم میخواهد از اول دوستت داشته باشم !

چقدر دلم میخواهد
از اول دوستت داشته باشم !
و دوباره ..
از اول ...
آخر میدانی
به قول مادربزرگ
همه چیـز
فقط اول اش خوب است

یک عده را باید نگه داشت.

یک عده را باید نگه داشت.
نباید رها کرد به امانِ خدا تا ببینی قسمتت هستند یا نه!
گاهی قسمت، دست گذاشته زیرِ چانه‌اش که ببیند آدم چه میکند،
تا کجا پیش می‌رود...
سر به سرِ آدم میگذارد، دور میکند، قایم میکند پشتش و میگوید: باد برد...
تا ببیند چقدر دنبالش می‌روی، درچقدر پی‌اش را میگیری که داشته باشی‌اش،
که نگذاری بی هوا برود...
هر چیزی را نباید رها کرد به امیدِ قسمت!
خودِ قسمت هم گاهی امیدش به آدم‌هاست و زیرِ لب میگوید:
چه بر سرِ بودنِ هم می‌آورید؟!
حواس پرتی‌ها و رها کردن‌هایمان را گردنِ قسمت نیندازیم...