یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

زان لحظه که دیده بررخت واکردم

زان لحظه که دیده بررخت واکردم
دل دادم و شعر عشق انشاء کردم
نی، نی غلطم، کجا سرودم شعری
تو شعر سرودی و من امضاء کردم

"حمید مصدق"

می گفتند تنها چیزی که همه ی درد ها را دوا می کند

می گفتند
تنها چیزی که
همه ی درد ها را دوا می کند
عشق است
پیدا بود که هنوز
مبتلا نشده بودند....
^رومن_گاری^

کسی که دوستش دارم،

کسی که دوستش دارم،
غزل است...!
اسمش که نه
چشم هاش...!

"رضا کاظمی"

ﻋﺰﯾﺰﻡ ﭘﺎﮎ ﮐﻦ ﺍﺯ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺷﮑﺖ ﺭﺍ

ﻋﺰﯾﺰﻡ ﭘﺎﮎ ﮐﻦ ﺍﺯ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺷﮑﺖ ﺭﺍ
ﺯ ﺟﺎ ﺑﺮﺧﯿﺰ
ﺗﻮ ﺩﺭ ﻣﻦ ﺯﻧﺪﻩﺍﯼ، ﻣﻦ ﺩﺭ ﺗﻮ
ﻣﺎ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﯽﻣﯿﺮﯾﻢ
ﻣﻦ ﻭ ﺗﻮ ﺑﺎ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥِ ﺩﮔﺮ
ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯽﮔﯿﺮﯾﻢ
ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﺎﺳﺖ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ
ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﺎﺳﺖ ﻓﺮﺩﺍ
ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﺷﺎﺩﯼ ﻭ ﺑﻬﺮﻭﺯﯼ
ﻋﺰﯾﺰﻡ ﮐﺎﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺁﺑﺎﺩﯼﺳﺖ
ﻭ ﻫﺮ ﻻﻟﻪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﻥ ﺷﻬﯿﺪﺍﻥ ﻣﯽﺩﻣﺪ ﺍﻣﺮﻭﺯ
ﻧﻮﯾﺪ ﺭﻭﺯ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﺳﺖ ... ////

ﻫﻮﺷﻨﮓ ﺍﺑﺘﻬﺎﺝ‬

یکی باید باشد

پشت پنجره اولین برف زمستانی را نگاه میکنم
خانه گرم گرم است اما بدنم از سرما میلرزد
نمیدانم از برف است یا از تنهایی
برای خود چای میریزم پتو را بدورم میپیچم شاید کمی گرم شوم
بی فایده است دستانم پاهایم چون تکه ای از یخ سرد سردند
به تو فکر میکنم آه میکشم بخود میگویم
یکی باید باشد
یکی که دستانش
آغوشش
نگاهش
احساسش
گرمابخش زندگیت باشد
یکی مثل تو
تویی که ندارمت . . .

پیمانه میزنم با چشم های تو

حالا که درسکونت جان
درجام عشق
نوبت ِمستی ِماست
پیمانه میزنم
با چشم های تو
مدام
مدام ...


نیلوفرثانی

زمانی که زنی سکوت می کند

زمانی که زنی سکوت می کند
مطمئن باشید
دارد با دردهایش خلوت می کند
دردهائی که مثل خوره
روحش را می آزارد
دردهای عقده شده ای که
محرمی ندارد


#گیتی_رسائی

ای کاش میتوانستم

ای کاش میتوانستم
یک لحظه میتوانستم ای کاش
بر شانه های خود بنشانم
این خلق بیشمار را،
گرد حباب خاک بگردانم
تا با دو چشم خویش ببینند که خورشیدشان کجاست
و باورم کنند

شاملو