یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

ایزد که جهان به قبضه قدرت اوست

ایزد که جهان به قبضه قدرت اوست

/داده است تو را دو چیز کان هردو نکوست

هم سیرت آنکه دوست داری کس را

/هم صورت آنکه کس تو را دارد دوست


(ابوسعید ابوالخیر)

این عادلانه نیست،

این عادلانه نیست،
گاهی در شعرهام مجبورم
زیبایی ِ تو را
در آغوش بیگانه ای تصور کنم،
افسوس که تو همچنان زیبایی،
حتی وقتی
سهم من نیستی ...
((کامران رسول زاده))

از هر کسی که خاطره دارم پرید و رفت

از هر کسی که خاطره دارم پرید و رفت
دل دست هر کسی که سپردم برید و رفت
بادام چشم های مرا بی خیال شد
تنها انار سرخ لبم را مکید و رفت
من دل نداشتم که به او نه بگویم و
او التماس دست مرا هم ندید و رفت
حاشا به غیرتش که دم رفتنش مرا
راحت سپرد دست رقیب جدید و رفت
صد شاخه گل برای نگارش خریده بود
یک شاخه گل برای من اما نچید و رفت
آنقدر گفت و گفت حسابت از او جداست
تا عاقبت شبی به حسابم رسید و رفت

#مه_زاد_زاری

زشت را هم چنان بر نمی تابم

زشت را هم چنان بر نمی تابم
اگر این خانه را هم آب ببرد
نقشه دیگری می کشم روی باد و شن ها باز
ساز و کار جهان بردن است، بردن ما؛
چرخ دارد زیر کفش آدم ها
جای محکم کجاست؟هیچ کجا
بحث بر سر چگونه سر خوردن ماست.
((خاطره حجازی))

جهان چیزی شبیه موهای توست

جهان چیزی شبیه موهای توست
سیاه و سرکش و پیچیــــــــده
و فکر کن چه بی ‏بختــــــم من
که به نسیمی حتــــــی
جهانم آشوب مــــــــی شود ... ////

کامران رسول زاده

رویا

حقیقت ندارد
زمانی که انسان پیر میشود
از رویاهایش دست میکشد
بلکه
انسان زمانی که
از رویاهایش دست میکشد
پیر میشود...

"گابریل گارسیا"