یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

بگذار همان‏گونه که عشق تو شکل‏ می‌گیرد

بگذار همان‏گونه که عشق تو شکل‏ می‌گیرد
این جهان را احساس‏ کنم
و آن‏گاه عشق من آن را یارى خواهد کرد.

رابیندرانات تاگور,
ع.پاشایی

چسبیده‌ام به تو

چسبیده‌ام به تو
بسانِ انسان
به گناهَش

هرگز
ترکت نمی‌کنم..


مرام المصری شاعر سوری
مترجم : سیدمحمد مرکبیان

آه دوباره همان چشم ها

آه دوباره همان چشم ها
که زمانی مرا چنان عاشقانه سلام می داد
و دوباره همان لبها
که زندگی ام را شیرین می کرد
و دوباره همان صدا
صدایی که زمانی چنان مشتاقانه می شنیدم اش
فقط من همان نیستم که بودم
به خانه بازگشته ام اما دگرگون
از بازوان سفید و زیبایش
که سفت و عاشقانه به دورم می پیچید
به قلبش رسیده ام
به احساسات راکد و بی حوصله

هاینریش هاینه
مترجم : فرشته وزیری نسب

منِ بیدار تار تار مویت را گمراه می‌شوم

منِ بیدار
تار تار مویت را
گمراه می‌شوم
و شب
از غم ِانگشت‌هایم
زخمی می‌شود


نیلوفرثانی

شوالیه ناموجود

جنگیدن با همراهی کنار خود خیلی
زیباتر از تنها جنگیدن است.
احساس داشتن یک دشمن
در پیش روو یک دوست در کنار خود،
احساس گرم و لذت‌بخشی است.

روزی بهلول را گفتند:

روزی بهلول را گفتند:
شخصی که دزدی کرده بود را گرفته اند، به نظرت باید چکارش کنند؟
بهلول گفت: باید دست حاکم آن شهر را قطع کرد...
همه با تعجب پرسیدند: چرا؟؟ مگر حاکم دزدی کرده که دستش را قطع کنند؟
بهلول در جواب گفت: گناهکار اصلی حاکم شهر است که مردمش باید برای امرار معاش دزدی کنند!

کاش برادران یوسف

کاش
برادران یوسف
مرا در چال گونه ی تو بیندازند ...

در بیابانی
که هیچ کاروانی
عبور نکند ...!


مسعود احمدی

عاشقم اگه هستید مثه سعدی عاشق باشید که میگه

عاشقم اگه هستید مثه سعدی عاشق باشید که میگه
.
.
.
.
.
.
تا نکند وفای تو در دل من تغیری
چشم نمی‌کنم به خود تا چه رسد به دیگری