یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

208

و در آغاز کلمه‌ای نبود

تا نسبتم را با تو مشخص کند

با این‌حال راه افتادم شانه‌به‌شانۀ مردی

که کسرۀ نسبت به هیچ‌جایی نداشت

و همیشه از جیب‌هایش بوی بلیت‌ یکسره می‌آمد

آن روز هم که دست‌هایم را

رو به مقصد نامعلومی تکان دادم

کلمه‌ای نبود

تا بدانم نامِ وضعیّتِ روحی‌ام چیست

با این‌حال می‌دانستم خداحافظی کلمه‌ای‌ست

که نسبتِ مرموزی با دست دارد

به خانه برگشتم

دست‌هایم را شستم

حالم امّا بهتر نشد.


"لیلاکردبچه"


207

دلتنگ آغوشت...حتی سرد..

من به تنهایی زیرپوستی یک اسکیمو ایمان دارم..

تنها اوست که..

قدر یک آغوش سرد را هم میداند..!

"هومن شریفی"


206

شب آمد،آفتاب خانه ها باش

بیا و تکیه گاه شانه ها باش

نسیم دلکش اردیبهشتی!

تسلای دل پروانه ها باش

"حبیب نظاری"


205

امام صادق (ع):

به خدا قسم 3 چیز حق است:

هیچ ثروتی براثر پرداخت صدقه وزکات کم نمیشود..

اگر در حق کسی ستمی شود و او بتواند تلافی کند

اما خویشتنداری نماید...

خداوند در عوض به او عزت بخشد..

و هیچ بنده ای درِ خواهشی را به روی خود نگشاید..

مگر این که دری از فقر به رویش باز شود..

"بحارالانوار"


204

هزار سال

پیش از آنکه جاده را رفتن آموخته باشند     

دلتنگِ تو بودم،

انگار

هزار سال منتظر بودم

بیایی پشت پنجرۀ اتوبوس

برایم دست تکان بدهی،

تا این شعر را برایت بنویسم.

 

"لیلا کردبچه"

203

همه در دنیا کسی را دارند برای خودشان:

خسرو و شیرین

لیلی و مجنون

ویس و رامین

پیر مرد و پیرزن

تو و اون

من: و تنهایی…

201

گره ی کور خورده ای با خاطراتم

آنقدر که بر حول دقایقم پیچیدی

تو رفته ای و

زمان در من ایستاده !!!

فرناز فرید