یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

یک روز آرام✈

شمع در تاریکی عاشقانه تر میسوزد...

نگاهم کردی و گفتی که خواهی رفت

نگاهم کردی و گفتی که خواهی رفت
نگاهت کردم و گفتم که فریادم
نه لبهایم صدایت زد نه پای رفتنم آمد
تو رفتی و ندیدی
که بغض من پر از اشک است
تو رفتی و نفهمیدی که پای من به خاطرات تو لنگ است
اگر رفتن برای تو رسیدن به هر خواسته است

برو عشقم اگرچه انتظار درد است
برو ولی هر بهار گل نرگس گل میخک
یا همان گل دلخواسته است یاس را
برای هر نگاهی دسته می کنم
و فریاد خواهم زد
گل یاس و گل نرگس ببین حتی گل میخک برای عشق خود بردار

فریبا صادقی

نگو دیر است

نگو دیر است
نگو پل های پشت سرت را خراب کرده ای
هنوز هم اگر عاشقی
می توانی برای برگشتنت
دوست داشتنم را پل کنی...


مینا آقازاده

قدمی چند نمانده که به یلدا برسیم

یلدای منی جان منی چشمه صفا شد
غوغای منی عمر منی چلّه رها شد

یلدا شب اسرار درازی که مدید است
گیسوی پریشان رخ بیدار تو وا شد

آجیل و اناری که به شب خورده شود هم
شه نامه بخوان فال به حافظ که نوا شد

کوک است نوایت که بخوانی غزلم را
(گل در بر و می در کف و معشوق) روا شد
این شعر سعیدا که غزل خوان شما بود
تقدیم به هر مست شب چلّه شما شد

سعید مصیبی

اگر تمام خاک زمین باشی

اگر تمام خاک زمین باشی
تنها مشتی از تو کاقی است
برای آنکه تا ابد
بپرستمت
از میان صور فلکی
چشمهای تو
تنها نوری است که می شناسم
تنت
به بزرگی ماه و کلامت خورشیدی کامل
و قلبت آتشی است
برهنه پای از تو عبور می کنم
و تنگ می بوسمت
ای سرزمین من!


پابلو نرودا

من از عهد ِعتیق

من از عهد ِعتیق
پیش از روز اول
چشم های تورا دیدم
و تنفس حیات
در خاکم دمیدن گرفت
مرا شبیه تو سرشتند
تو را
شبیه عشق
وجهان دلباخته ی ِانسان شد..


نیلوفر ثانی